Entrades

S'estan mostrant les entrades amb l'etiqueta 3r B

Jocs d'arreu del món

Imatge
JOCS D'ARREU DEL MÓN Els nens i nenes de 3r hem viatjat arreu del món aprenent diferents jocs de cada continent. Ha estat una experiència molt enriquidora perquè hem calculat que sabem un 25 jocs nou i tots molt ben diferents. A part de conèixer jocs nous hem aprés a respectar les normes dels jocs i  als nostres companys/es. Teniu curiositat??? cliqueu aqui

Fem la portada de l'àlbum de feines.

Imatge
Avui dia 14 de juny, hem fet la portada de l'àlbum de projecte de la Prehistòria, hem fet mans prehistòriques en positiu i en negatiu. Primer hem fet un fons amb guixos, després hem fet una mà en positiu: L'hem feta posant la mà i després hem passat l'esponja pel voltant de la mà, hem tret la mà i s'ha quedat la pintura al paper. Ara, per fer la mà en negatiu hem posat pintura a la mà i hem estampat la mà al paper. Ha estat molt divertit perquè hem "marranejat" molt. Clica a la foto per veure'n la resta

Treball de l'hort

Imatge
Fa uns mesos vam plantar unes faves i van créixer unes plantes que s'anomenen faveres. Es van fer molt maques però un dia ens vam adonar que tenien pugó i vam buscar i trobar una manera  per treure-li,  respectuosa amb el medi ambient . El divendres vam anar a collir-les per menjar-nos-les. Abans havíem inventat una recepta d'amanida de faves que, molts de nosaltres, vam anomenar: Amanida Arenal. Entre tots vam cuinar la recepta i,  dit i fet, ens la vam menjar. A alguns ens va agradar molt, a altres, no tant. Clica aquí per veure les fotos

Monuments megalítics

Imatge
A la Prehistòria van construir molts monuments. Eren fets amb pedres molt i molt grans i per tant que pesaven molt. Ens hem encuriosit per saber com s'ho feien per a moure aquelles pedrotes sense l'ajuda d'una grua i clavar un menhir o construir un dólmen. Hem fet les nostres investigacions i les hem presentat a la resta de la classe. Si vols veure més fotos, clica a sobre de la imatge

Fem pintures com a la Prehistòria

Imatge
PINTURES RUPESTRES. Des de fa un temps anem preparant-nos per a pintar com els homes prehistòrics. Hem pensat què podríem fer servir per pintar: fustes, fulles, plomes... i com i amb què fer pintures. Vam decidir que utilitzaríem guix per a fer blanc, cúrcuma per a l'ocre, carbó per fer negre, cireres i gerds per al vermell, bledes i julivert per al verd i terra i canyella per fer marró.  Avui, dijous 24 de maig 2018, ens hem arremangat i hem experimentat a fer pintures. En ho hem passat molt bé barrejant els pigments amb aigua, oli o rovell d'ou. Després del pati, hem pintat una tauleta de fang blanc que havíem preparat fa uns quants dies. El resultat ha estat impressionant! Cliqueu a sobre la foto per veure'n més.

VINE A EXCAVAR AL MAC

Imatge
Avui, 22 de maig, hem anat al museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC). Ens ha rebut la Xana, una arqueòloga molt simpàtica. Primer ens ha portat a una sala on ens ha explicat quina és la feina dels arqueòlegs. Després hem anat per totes les dependències del museu. Ens ha agradat molt la biblioteca i la sala de restauració, on la Isabel ens ha ensenyat les grans lupes i estris que fa servir en la seva feina. Per finalitzar, hem anat a un “jaciment” arqueològic on hem fet d’arqueòlegs: hem dividit l’espai en 6 trossos i cada grup havia d'excavar fent servir els estris adients: escombra, pinzell, sedàs, pics, pales… Les troballes han estat d’allò més emocionats. Finalment, hem fet un altre dinar cooperatiu i hem jugat una bona estona en els jardins de la Font del Gat. Ens ho hem passat molt bé! Clicant aquí en podreu veure totes les fotos i vídeos que hem fet.

Una arqueòloga a la classe de 3er B.

Imatge
El dilluns 14 de maig de 2018, va vindre una noia que era arqueòloga i que es deia Neus. Ens va ensenyar a fer foc amb palla seca, un tipus de bolet, sílex i pirita. Amb la palla seca feies com un niu i llavors li posaves el bolet tallat a trossets, i deprés havies de picar la pirita amb el sílex fins que surtin espurnes però ens va costar una mica. Els homes prehistòrics no apagaven mai el foc. També ens va explicar alguns animals de la prehistòria. La roba se la feien amb la pell dels animals i la netejaven amb el sílex. El sílex per a ells era molt important perquè segons la forma els servia per tallar coses diferents. El sílex es una pedra que quan es treca queda molt esmolada. Text redactat pel Daniel Clica a sobre la foto per a veure'n més.

Maquetes cos humà 3er B

Imatge
Aprenent el cos humà Per aprendre el cos humà, fem maquetes. Hem de representar el cos humà donant reposta a preguntes que ens fa la Pilar del cos dels homes prehistòrics: Què passava amb el menjar a dins del seu cos? o Com és que el cor els bategava fort davant d'un perill? o Com es que es cansaven en córrer? o... Un cop fetes les maquestes, les hem de presentar i explicar a la resta de la classe. Els nostres companys/es ens fan preguntes si no entenen o no estan d'acord amb el que hem explicat. El pas següent és buscar informació per refer la maqueta i donar resposta a allò que no hem sabut explicar. Per a això busquem informació a internet, llibres o informació que hem portat... Per finalitzar expliquem el que hem canviat, per què i què hem après.

JOCS FLORALS 2018. Classe de El Mar. 3er B

Imatge
1er guanyador:  ELS ANIMALS MARINS I EL PARC AQUÀTIC Era una vegada, en un parc aquàtic, on hi havia molts animals marins. Els animals estaven molt tristos perquè volien anar al mar, però no podien ja que els cuidadors del parc aquàtic no els deixaven sortir al mar, per què si no perdrien la feina. Un dia els cuidadors del parc aquàtic van fer una reunió, uns deien que els animals havien de tornar al mar per què estaven tristos i també per què semblava que trobaven a faltar a la seva família. Els altres deien que no, perquè s’havien de quedar al parc aquàtic perquè si no perdrien  la feina. Uns anys després un grup d’orques va passar per allà i es van adonar que hi havia animals dins del parc aquàtic. Aleshores van intentar trencar la porta, però els hi va costar molt. Llavors, donat que van fer molt de soroll un cuidador que volia que els animals tornessin al mar, va anar a veure el que estava passant. Va veure les orques i els hi va dir: - No us preocupeu a...

Sortida a les mines de Gavà.

Imatge
El 4 d'abril, els alumnes de 3er B vam anar a Gavà per visitar el parc arqueològic i les mines de Gavà. Vam visitar el museu, les mines, vam fer una joia, a la manera dels homes i dones del Neolític i finalment vam anar a un parc, on vam fer el nostre primer dinar cooperatiu. Ens ho vam passar molt i molt bé! Cliqueu aquí si voleu veure més fotos.