Entrades

S'estan mostrant les entrades amb l'etiqueta projecte

"ARTISTES DE LA XOCOLATA" - SORTIDA AL MUSEU DE LA XOCOLATA (PROJECTE NOM DE LA CLASSE) 2nA

Imatge
AVUI ELS ALUMNES DE 2nA DE LA CLASSE DE LA XOCOLATA, HAN VISCUT UNA EXPERIÈNCIA REALMENT INOBLIDABLE: LA SORTIDA AL MUSEU DE LA XOCOLATA DE BARCELONA! DES DEL PRIMER INSTANT, L’EMOCIÓ ES RESPIRAVA A L’AIRE, COM SI TOT EL GRUP SABÉS QUE ELS ESPERAVA UNA JORNADA MÀGICA I PLENA DE DOLÇOR. EN ARRIBAR, HEM DESCOBRERT L’ORIGEN DE LA XOCOLATA A TRAVÉS D’UN VIATGE FASCINANT FINS AL COR DE L’ARBRE DEL CACAO, UN ARBRE MIL·LENARI QUE CREIX A LES ZONES TROPICALS AMB UN CLIMA CÀLID I HUMIT. HEM APRENÈS COM LES CULTURES ANTIGUES, COM ELS MAIES I ELS ASTEQUES, JA CONSIDERAVEN EL CACAO UN AUTÈNTIC TRESOR, UNA BEGUDA SAGRADA DIGNA DE REIS I GUERRERS. SABER QUE TOT EL QUE HEM PROVAT AVUI PROVÉ D’AQUELLS GRANS DE CACAO TAN PETITS ENS HA DEIXAT REALMENT MERAVELATS. PERO LA PART MÉS DIVERTIDA DE LA SORTIDA HA ARRIBAT AMB EL TALLER! ELS ALUMNES S’HAN TRANFORMAT EN ARTISTES I MESTRES XOCOLATERS, CREANT FIGURES DE PAPALLINES DE XOCOLATA QUE SEMBLAVEN A PUNT DE VOLAR. AMB PINZELLS DE XOCOLATA HEM DIBUIXAT FO...

Geometria de l'esport

Imatge
La classe dels jocs olímpics hem estat treballant la geometria de figures planes i amb volum. Hem treballat  a partir dels elements del pati de l'escola. Primer hem buscat figures geomètriques planes des d'una imatge aèria del pati. Després hem buscat i fotografiat objectes del pati on veiéssim figures geomètriques planes. Després hem transformat les figures geomètriques planes a volum. A casa ho hem fet amb paper i després a l'escola amb plastilina i escuradents. El nou repte que tenim és mesurar el perímetre del pati. En Miquel només ens deixa utilitzar la cinta mètrica una sola vegada!!!!!!!!! A veure com ho aconseguim

Fem la portada de l'àlbum de feines.

Imatge
Avui dia 14 de juny, hem fet la portada de l'àlbum de projecte de la Prehistòria, hem fet mans prehistòriques en positiu i en negatiu. Primer hem fet un fons amb guixos, després hem fet una mà en positiu: L'hem feta posant la mà i després hem passat l'esponja pel voltant de la mà, hem tret la mà i s'ha quedat la pintura al paper. Ara, per fer la mà en negatiu hem posat pintura a la mà i hem estampat la mà al paper. Ha estat molt divertit perquè hem "marranejat" molt. Clica a la foto per veure'n la resta

Monuments megalítics

Imatge
A la Prehistòria van construir molts monuments. Eren fets amb pedres molt i molt grans i per tant que pesaven molt. Ens hem encuriosit per saber com s'ho feien per a moure aquelles pedrotes sense l'ajuda d'una grua i clavar un menhir o construir un dólmen. Hem fet les nostres investigacions i les hem presentat a la resta de la classe. Si vols veure més fotos, clica a sobre de la imatge

Projecte camaleons

Imatge
Hem buscat informació sobre el rèptils i hem observat deferents parts d’éssers vius. Hem fet experiments amb la llum i peces de colors i hem fet les nostres hipòtesis de compoden canviar de color els camaleons.

Observem pell de rèptils

Imatge
Avui hem estat observant pell de rèptils amb les lupes de mà i les lupes binoculars. No hem vist pell de camaleó, però sí de tiliqua i de serp. També hem pogut observar una cua de sargantana i dues sargantanes mortes. Ja falta poc per anar al CRARC i allà segur que ens poden aclarir els dubtes que encara tenim sobre els camaleons.

Fem pintures com a la Prehistòria

Imatge
PINTURES RUPESTRES. Des de fa un temps anem preparant-nos per a pintar com els homes prehistòrics. Hem pensat què podríem fer servir per pintar: fustes, fulles, plomes... i com i amb què fer pintures. Vam decidir que utilitzaríem guix per a fer blanc, cúrcuma per a l'ocre, carbó per fer negre, cireres i gerds per al vermell, bledes i julivert per al verd i terra i canyella per fer marró.  Avui, dijous 24 de maig 2018, ens hem arremangat i hem experimentat a fer pintures. En ho hem passat molt bé barrejant els pigments amb aigua, oli o rovell d'ou. Després del pati, hem pintat una tauleta de fang blanc que havíem preparat fa uns quants dies. El resultat ha estat impressionant! Cliqueu a sobre la foto per veure'n més.

VINE A EXCAVAR AL MAC

Imatge
Avui, 22 de maig, hem anat al museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC). Ens ha rebut la Xana, una arqueòloga molt simpàtica. Primer ens ha portat a una sala on ens ha explicat quina és la feina dels arqueòlegs. Després hem anat per totes les dependències del museu. Ens ha agradat molt la biblioteca i la sala de restauració, on la Isabel ens ha ensenyat les grans lupes i estris que fa servir en la seva feina. Per finalitzar, hem anat a un “jaciment” arqueològic on hem fet d’arqueòlegs: hem dividit l’espai en 6 trossos i cada grup havia d'excavar fent servir els estris adients: escombra, pinzell, sedàs, pics, pales… Les troballes han estat d’allò més emocionats. Finalment, hem fet un altre dinar cooperatiu i hem jugat una bona estona en els jardins de la Font del Gat. Ens ho hem passat molt bé! Clicant aquí en podreu veure totes les fotos i vídeos que hem fet.

Una arqueòloga a la classe de 3er B.

Imatge
El dilluns 14 de maig de 2018, va vindre una noia que era arqueòloga i que es deia Neus. Ens va ensenyar a fer foc amb palla seca, un tipus de bolet, sílex i pirita. Amb la palla seca feies com un niu i llavors li posaves el bolet tallat a trossets, i deprés havies de picar la pirita amb el sílex fins que surtin espurnes però ens va costar una mica. Els homes prehistòrics no apagaven mai el foc. També ens va explicar alguns animals de la prehistòria. La roba se la feien amb la pell dels animals i la netejaven amb el sílex. El sílex per a ells era molt important perquè segons la forma els servia per tallar coses diferents. El sílex es una pedra que quan es treca queda molt esmolada. Text redactat pel Daniel Clica a sobre la foto per a veure'n més.

MAQUETA DELS CAMALEONS

Imatge
Entre tots els companys i companyes de la classe vam pensar moltes coses que volíem saber dels camaleons. Després vam fer unes maquetes intentant representar les nostres hipòtesis sobre les respostes d’aquestes preguntes. Un altre dia vam exposar-les davant dels nens i nenes de la classe i després vam buscar la informació per Internet. Al final vam fer un mural de tot aquest treball.

Can Framis

Imatge
Dins el nostre projecte de museus estem coneixent molts espais nous. Aquesta vegada li ha tocat al Museu Can Framis de la fundació Vila Casas. Es tracta d'un museu de pintura contemporània on podem trobar diferents autors i estils pictòrics. Hi ha alguns que ens han cridat més l'atenció que d'altres... A la classe procurarem treballar al voltant de les obres que ens han cridat més l'atenció.

Visitem el museu egipci

Imatge
Com que estem estudiant els museus, els nens i nenes de la classe de la fira, hem anat a veure el museu egipci. Ens ha vingut molt bé ja que durant la setmana cultural hem estat aprenent coses noves d'aquesta gran cultura de l'antiguitat.  Ens hem proposat el repte de ser els nens i nenes qui féssim de guies fins al museu. Hem hagut de mirar planells, anar en metro i aprendre a moure'ns per la ciutat. Un cop arribat hem fet un taller de momificació i hem fet una visita guiada al museu. Ens ha agradat molt i hem après coses ben curioses... Sabeu que els egipcis momificaven el cos per tal de poder-lo fer servir a la vida del més enllà? Ells pensaven que un cop morim hi ha una altra vida i que necessiten les seves eines, joies i, fins i tot menjar! Hem pogut veure una mòmia, se li veia una mica de cabell i estava molt ben conservat.

Sortida a les mines de Gavà.

Imatge
El 4 d'abril, els alumnes de 3er B vam anar a Gavà per visitar el parc arqueològic i les mines de Gavà. Vam visitar el museu, les mines, vam fer una joia, a la manera dels homes i dones del Neolític i finalment vam anar a un parc, on vam fer el nostre primer dinar cooperatiu. Ens ho vam passar molt i molt bé! Cliqueu aquí si voleu veure més fotos.

Fem navegar els vaixells!

Imatge
Finalment arriba el gran dia! Molt contents i contentes, ens anem a provar si els nostres vaixells suraran o no, es desplaçaran quan bufem les veles o si suportoran les onades del mar.

Hem fet vaixells

Imatge
Ara ja sabem moltes coses del Mar i volem viatjar. Això no és cosa fàcil però ens hem posat a dissenyar i crear les nostres pròpies embarcacions. Navegaran?

Les capses del tresor

Imatge
Donat que som la classe del Mar, vam decidir de fer tot un treball de pirates a les classes de castellà. El vam anomenar "Un mar de pirates" i ara fem unes capses del tresor on guardarem aquelles coses que volem consevar.

El projecte de la gimnàstica

Imatge
Estem completant la maqueta de l’esquelet després d’observar els múscul d’un braó de xai. La classe de 1rB hem acabat el projecte de la gimnàstica, hem buscat informació en llibres i en el google sobre el nostre cos i hem fet una maqueta de l’esquelet observant tot el que necessitem per moure’ns. Durant aquests mesos hem fet dues maquetes més, una de les diferents disciplines de la gimnàstica amb els aparells que es fan servir i l’altre dels aliments més saludables.