SETMANA CULTURAL '23

 EN   COMMEMORACIÓ DEL 50 ANIVERSARI DE LA MORT DE PICASSO, AQUEST CURS HEM DEDICAT LA SETMANA CULTURAL  A CONÈIXER LA SEVA OBRA. 

DIVENDRES VAM INICIAR LES PROPOSTES DE TREBALL AMB UNA PASSEJADA PEL BARRI  ON TROBÀVEM DIFERENTS PUNTS  PREPARATS PER LES NOSTRES FAMÍLIES PER A CONÈIXER UNA MICA MÉS A L'ARTISTA.  VAM DESCOBRIR QUÈ FEIA DE PETIT, QUÈ DIBUIXAVA, ON VA VIURE,...

PER COMENÇAR LA SETMANA, ENS HEM ORGANITZAT EN GRUPS COOPERATIUS: ENS HAN DONAT MOLTES IMATGES D’OBRES D’ART I ENS HAN PROPOSAT QUE FÉSSIM  CONJUNTS AGRUPANT AQUELLES QUE CREIEM QUE EREN DEL MATEIX AUTOR. 

HEM FET DIFERENTS CLASSIFICACIONS I DESPRÉS HEM INTENTAT RESPONDRE A AQUESTES PREGUNTES SOBRE CADA UN DELS AUTORS QUE ENS HAN SORGIT :






HEM DESCOBERT QUE ALGUNES DE LES OBRES D'ART EREN DE PICASSO PERQUÈ HI POSAVA EL SEU NOM.

PER GRUPS HEM PENSAT QUE HAVIA ARTISTES QUE ENCARA ESTAVEN VIUS  I D’ALTRES QUE JA HAVIEN MORT. 

HEM OPINAT QUE ALGUNS NO VAN ESTUDIAR ART PERQUÈ EREN DIBUIXOS FÀCILS I D’ALTRES SÍ QUE VAN ESTUDIAR, ENTRE ELLS PICASSO. 


ES VAN FER DIBUIXOS QUE SEMBLEN MOLT REALS, TANT, QUE SEMBLEN FOTOS I D’ALTRES QUE SE’LS VAN IMAGINAR, PERQUÈ SÓN BEN ESTRANYS. 

HEM TRIAT ALGUNES IMATGES PER PENJAR A LA CLASSE PERQUÈ APORTEN ALEGRIA, COLOR, CALMA… D’ALTRES NI LES VOLEM VEURE PERQUÈ FAN PATIR. 

DESPRÉS HEM POSAT EN COMÚ LES NOSTRES CONCLUSIONS EN GRAN GRUP I HEM ANAT UNINT LES OBRES QUE PENSÀVEM QUE PODIEN SER DEL MATEIX AUTOR O AUTORA.


FINALMENT HEM BUSCAT OBRES DE PICASSO I… LA SORPRESA QUE HEM TINGUT QUAN ENS HEM ADONAT QUE TOTES LES OBRES QUE TENÍEM, TOTES, EREN DEL MATEIX AUTOR, EN DIFERENTS ÈPOQUES, TÈCNIQUES I ESTILS : PICASSO!!!!




PER LA TARDA VAM PARLAR DEL GUERNICA. VAM OBSERVAR EL QUADRE I DESPRÉS VAM INTENTAR RESPONDRE A AQUESTES PREGUNTES:

•Què està passant en aquesta obra?

•Què veus en l’obra que et fa dir això?

•Què més hi trobes?



VAM PARLAR SOBRE LA GUERRA I LA PAU. 



DIMARTS, DIMECRES I DIJOUS HEM FET ACTIVITATS DIVERSES:
  • PEL MATÍ, TALLERS AMB GRUPS BARREJATS DEL CICLE.
  • PER LA TARDA, ACTIVITATS A L'AULA. 


TENÍEM ETIQUETES AMB ELS ANYS I AMB  FETS IMPORTANTS DE LA SEVA VIDA I POC A POC HEM ANAT CONSTRUINT ENTRE TOTS I TOTES LA LÍNIA DE LA VIDA DEL PINTOR. 







DESPRÉS HEM PARLAT DE LES NOSTRES LÍNIES DE LA VIDA. 


PER PARELLES, HEM ANAT DIBUIXANT LA SEVA HISTÒRIA PER A PODER POSAR-LA AL BUTAI QUE ÉS EL TEATRET ON ES PASSEN ELS CONTES EXPLICATS D’UNA MANERA QUE ES DIU KAMISHIBAI, UNA TÈCNICA JAPONESA MOLT ANTIGA.







FINALMENT, HEM GRAVAT ELS ÀUDIOS PER A QUE ESCANEJANT ELS CODIS QR ES PUGUI ESCOLTAR.



TALLER   2

EN AQUEST TALLER HEM FET UN REPÀS DE L’OBRA DE PICASSO.


ENS HEM ATURAT A L’ÈPOCA EN QUÈ DIBUIXAVA EMPRANT EL MOVIMENT ARTÍSTIC DEL
CUBISME.


ALGUNES CARACTERÍSTIQUES DEL CUBISME, SÓN:


  • L’ÚS DE FORMES GEOMÈTRIQUES.

  • L’OBSERVACIÓ DES DE DIFERENTS PERSPECTIVES.


HEM APROFITAT PER PARLAR SOBRE EL RETRAT I HEM EXPERIMENTAT AMB RETRATS CUBISTES. 




HEM EMPRAT LA TÈCNICA DEL CONTORN CEC PER FER UN RETRAT D’UN COMPANY O COMPANYA.


PER FER-HO, HEM SEGUIT LES SEGÜENTS PASSES:

  1. OBSERVAR, AMB DETENIMENT, AL NOSTRE COMPANY O COMPANYA.

  2. DIBUIXAR LA SEVA CARA SENSE MIRAR EL FOLI EN EL QUAL ESTEM DIBUIXANT.




ELS RESULTATS HAN ESTAT RETRATS ESTRANYS, QUE SEMBLA QUE FORMIN PART DEL MOVIMENT DEL SURREALISME.
HEM REVESTIT EL RESULTAT DE COLOR, ESCRIVINT, DESPRÉS DE FER DESCRIPCIONS AMB GRUPS COL·LABORATIUS, UNA FRASE ESBOJARRADA I DIVERTIDA SOBRE LA COMPOSICIÓ.


TALLER   3



EN AQUEST TALLER HEM TREBALLAT I REFLEXIONAT AL VOLTANT DE LA IDEA “QUÈ VOL DIR SER ARTISTA?” I “QUÈ NECESSITA UN ARTISTA PER SER UN ARTISTA?”.

A PARTIR D’AQUÍ HEM ESCOLLIT UNA PARAULA QUE IDENTIFIQUEM EN UN ARTISTA, L’HEM ANOTAT EN UN PAPER, HEM ESCOLLIT LA GRAFIA QUE HO PODIA REPRESENTAR MILLOR I HEM COMENÇAT LA NOSTRA PRÒPIA OBRA AMB LETTERING (RETOLACIÓ, EN CATALÀ). 


EL LETTERING ÉS L’ART DE DIBUIXAR LLETRES AMB LES MANS DE FORMA ARTÍSTICA I CREATIVA. EN EL LETTERING L’OBJECTIU ÉS DIBUIXAR, NO ESCRIURE, PODEN FER UN ESBÓS I BUSQUEN UN RESULTAT I UN ESTIL. TÉ UN VALOR ARTÍSTIC ON L’ARMONIA I LA COMPOSICIÓ TENEN UN PAPER IMPORTANT.








I QUÈ MÉS HEM FET?  

REINVENTEM PICASSO


PER GRUPS HEM PENSAT COM PODRÍEM REINVENTAR EL GUERNICA PER TAL QUE EXPRESSÉS TOTALMENT EL CONTRARI AMB COLORS VIUS I SÍMBOLS QUE INSPIRESSIN PAU I ALEGRIA.



 


VAM VEURE QUE PICASSO I EL SEU PARE ELS HI AGRADAVA DIBUIXAR MOLTS COLOMS, JA QUE ELS TENIEN A L’ABAST, DE FET, DINS EL GUERNICA TAMBÉ TROBEM REPRESENTAT UN COLOM COM A SÍMBOL DE LA PAU. 




D'UN SOL TRAÇ


PICASSO ERA UN ARTISTA CAPAÇ DE DIBUIXAR TOTA MENA D’ANIMALS SENSE AIXECAR EL LLAPIS DEL PAPER. NOSALTRES TAMBÉ HEM VOLGUT CREAR LES NOSTRES OBRES D’ART A PARTIR DE LA TÈCNICA D’UN SOL TRAÇ, TAL COM HO FEIA ELL. 

REPRESENTEM QUADRES









Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Colònies 2n i 3r - 1r dia a la Sala

Colònies 2n i 3r - 2n dia a la Sala

Colònies 2n i 3r - 3r dia a la Sala